Wednesday 26 October 2011

LASABELA KE PULAU MABUL


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia kepada semua pengunjung blog saya yang baru ni. Sebenarnya saya masih tercari-cari tajuk yang sepatutnya saya bincangkan dalam blog ni. Walaubagaimanapun, suka rasanya saya nak bercerita tentang aktiviti Pasca UPSR yang telah diadakan di sekolah saya baru-baru ini. SK Jambatan Putih Tawau, sekolah ini masih lagi dikenali sebagai sekolah baru dan tahun ini merupakan tahun ke 5 UPSR. Tahun ini alhamdulillah, rezeki murid-murid dapatlah dibawa ke Pulau Mabul Semporna. Seronok rasanya dapat melihat murid-murid gembira kerana terpilih menyertai lawatan tersebut. Gambar di atas tu sebelum memulakan perjalanan selepas pendaftaran.


Perjalanan ke Pulau Mabul dari jeti selama 45 minit (sama pula masanya perjalanan naik kapal terbang dari Tawau ke Kota Kinabalu). Jaket keselamatan jangan lupa. Dalam perjalanan seram sejuk rasanya, tapi seronok pula... Pertama kali dapat melihat ladang Rumpai Laut yang diusahakan di laut... hmmmm...


Sempat lagi budak-budak ni main bola baling...


Ruang istirehat yang ditempah sepenuhnya untuk kami. Sudah penat mengembara, main air, bermain bola baling tiba masanya untuk berehat dan makan.


Sempat bergambar kenang-kenangan... Rugi tak sempat nampak penyu...


Posing berlatarkan pantai Pulau Mabul... sebelah kanan tu Cikgu Puteri, guru penyelaras Tahun 6.

1 comment:

  1. bestnyer makan angin...

    jom joint blog saya...
    http://kimi50.blogspot.com/

    ReplyDelete